HTML

Egy csipetnyi magyar valóság...

Aktuális magyar élethelyzetek, kissé ironikus szemszögből, rövid írásokban bemutatva.

Az oldalon található anyagok a szerző tulajdonát képezik, és írásbeli engedély nélkül nem másolhatóak.

Kapcsolatfelvételhez a zoltan.fegyver[kukac]gmail.com címre írjon.

A Mindennapi magyarságok novelláskötet elektronikus változatát ide kattintva töltheti le.

2017.06.26. 21:31 F. Z.

Itthon

Címkék: szabadság otthon vidék

Még meg sem állt teljesen a püspökladányi vasútállomásra begördülő pesti gyors, máris ugrottam le a peronra, és rohantam, hogy elérjem a biharkeresztesi csatlakozást. A vonatom szokása szerint késett, jó sokat, a csatlakozás pedig bár általában megvár, de néha mégsem: az állomásfőnök hangulatingadozásai kellemes bizonytalanságban tartják az embert. Túl unalmas lenne a menetrend pontos betartása, a kiszámítható élet.

A peronon egy szimpatikus, a klasszikus sárga törölgetőrongyból hevenyészett zászlócskát kezében tartó vasutast vettem észre. Odaléptem hát, és lihegve megkérdeztem tőle:

– Jó napot kívánok Uram! Melyik vonat indul Biharkeresztesre?
– Mija, mitakar, he? – értetlenkedett.

Idegesen topogtam, a csatlakozásom bármelyik pillanatban indulhatott. Kissé hangosabban, s annál izgatottabban megismételtem hát a kérdést:

– Mongya mán meg, méik vonat megyen Kërësztësre?
– Jahaha – kacagott rám szívből – a lëssz a! Auttan e, a kettesrűl – mutogatta kedélyes mozdulatokkal.
– Köszönöm! – rikkantottam, s rohantam tovább.

Még éppen idejében léptem fel a szerelvényre, a vonat hamarosan megindult.

Elégedetten elnyúltam az ülésen. Megcsapott az ablakon beáramló, frissen szántott föld illata. Nagyot sóhajtottam.

Itthon vagyok.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://korrajz.blog.hu/api/trackback/id/tr4212622485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása