HTML

Egy csipetnyi magyar valóság...

Aktuális magyar élethelyzetek, kissé ironikus szemszögből, rövid írásokban bemutatva.

Az oldalon található anyagok a szerző tulajdonát képezik, és írásbeli engedély nélkül nem másolhatóak.

Kapcsolatfelvételhez a zoltan.fegyver[kukac]gmail.com címre írjon.

A Mindennapi magyarságok novelláskötet elektronikus változatát ide kattintva töltheti le.

2015.04.20. 18:05 F. Z.

Kovács Zombor: Malomdűlő

Címkék: valóság abszurd hétköznapok tragédia vendég szürkeség

Hazafelé tartva úgy gondoltam, még kerülök egyet az autóval, és megnézem, hogy a törökbálinti Malomdűlőn át lehet-e vágni kerékpárral: hasznos lehet, ha így akarok munkába jönni.

Letértem hát a főútról, és rövid idő múlva egy földútra kerültem, mely egyszer csak véget ért. Az út egyik oldalán családi házak álltak, a másik oldal üresen meredt a távoli hulladékfeldolgozó irányába. A terület a városszél, a falu, a pályaudvar és az iparterület furcsa keveréke volt, de leginkább egyikhez sem hasonlított: amolyan városszéli senkiföldje.

Mivel a zsákutcából nem volt kiút, visszatértem az elágazáshoz, hogy megnézzem, hová vezet a másik dűlőút. Áthajtottam az autópálya alatt, a húszéves Audi sikerrel bírkózott meg a poros kaptatóval.

Mivel megláttam távolabb néhány embert, gondoltam, odahajtok, s megállok érdeklődni. Egy ház állt nem sokkal messzebb, az úton néhány kedélybeteg kecske és hasonló gazdáik ténferegtek. Láttukra kissé visszarettentem, de végül mégis megkérdeztem őket:

 Jó napot! Át lehet itt jutni arrafelé biciklivel?
 Arra? Át! Végig lehet itt menni, de nem túl jó az út.
 Terepjáró kell?
 Nem, autóval is lehet, de a végén nem lehet fölhajtani sehová.
 És kerékpárral?
 Azzal át lehet.

Erre megszólalt a másik ott álldogáló ember, aki valamikor a szocializmus legszebb éveiben kabinos lehetett a Dagály Strandon, s kissé Mucsi Zoltánra is hasonlított:

- De nem akarnak ide szupermárketet építeni, ugye?  kérdezte, s köpött egyet.

Megdöbbenve, zavartan kérdeztem:

 Kicsoda? Én? Hogy én nem akarok-e?
 Ja, hát nem tudom  felelte.
 Nem  nyugtattam meg , nem akarok ide szupermarketet építeni.
 Tudja, mert a zsidók… A zsidókat „szeressük” ám nagyon.

Néma hallgatás néhány pillanatig.

 Meg lehet ott előrébb fordulni az autóval?
 Meg, ott a trafóháznál igen.
 Köszönöm, minden jót!

Kikerültem az úton bóklászó kecskéket, előrébbhajtottam és megfordultam az Audival. Visszafelé még intettem az út szélén álldogálló embereknek, majd a mélymagyar valóságot magam mögött hagyva kihajtottam a főútra.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://korrajz.blog.hu/api/trackback/id/tr137384100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása